برای نوجوانان با عملیاتی سری و مخفی کاری هایش: شاهین و بشکه باروت

شاهین و بشکه باروت ، نویسنده محمد رضا اصلانی

معرفی: محسن و مرتضی اعضای تیم دو نفره ای هستند که به دستور برادر بزرگتر عملیات سری را انجام می دهند.
با خواندن کتاب عضو سوم این تیم شده و در تعقیب و گریزهای آنها شریک باش…

خلاصه:

سه برادرند که پدرشان نظامی است. یوسف از همه بزرگتر و سرباز است. دو برادر کوچکتر برای یوسف نامه های رمزی می فرستند و با هم گفتگو می کنند. برادران کوچکتر اعلامیه پخش می کنند که یوسف بانی این کار است. در این میان اتفاقات جالبی می افتد.

بریده ای از کتاب(۱):
با اطمینان گفتم: «بابا من مطمئن هستم که شما اشتباه می کنید، توی آن بشکه فقط نفت هست، نه چیز دیگر»
بابا سکوت کرد و من معمایی را که پیش آمده بود خیلی زود حل کردم: م.ک.ب، حرف های اول عبارت «مخصوص کلثوم بانو» وقتی که معما را توضیح دادم او لبخند تلخی زد و از این که معمای به آن آسانی درجه دار رکن دوم را گیج کرده بود به فکر فرو رفت. (صفحه۲۶)برای نوجوانان با عملیاتی سری و مخفی کاری هایش: شاهین و بشکه باروت

بریده ای از کتاب(۲):
لازم بود جواب نامه را فوری بفرستم و وظیفه ام را در جایگاه فرمانده ی گروه دو نفره به خوبی انجام بدهم.
«…تیم دونفره ی مالو رفته است روش مبارزه را عوض می کنیم و به شکل مخفیانه تری عملیات را انجام می دهیم. چند روز قطع ارتباط با بچه ها می تواند ما را در رسیدن به هدف کمک کند و ذهن آقاجان را متوجه موضوع دیگری کند.
از شاهین کوچک به شاهین بزرگ « در قفس باز است، ولی تا چند روز برای گمراه کردن بشکه باروت در قفس خواهیم ماند و پس از آن پروازهایمان شروع می شود…» (صفحه۳۷)

 

بریده ای از کتاب۳):

آن طور که بابا خواسته بود، نوبت مرتضی بود که در حیاط بماند و من برای شرکت در جلسه ی بازجویی و پرسش و پاسخی که موضوع آن اعلام شده بود، به اتاق بروم. سرکار استوار یعنی همان پدرم خود را نباخته و پیروزمندانه نگاهم می کرد. شروع کرد به مقدمه چینی… .

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *